Kyzylorda-news.kz Қызылорда облысы бойынша мемлекеттік кірістер департаментінің түсіндіру жұмысы басқармасы және байланыс орталығының түсіндіруінше көпшілікке бір нәрсені жалға беруден түскен пайда пассивті табыс ретінде қызықты. Алайда, коммерциялық жылжымайтын мүлікке инвестиция салудың әртүрлі аспектілері туралы бәрі бірдей біле бермейді. Осы ретте мұндай жылжымайтын мүлікті жалға берудің оң және теріс жақтарын, тұрғын емес объектінің иесі нені білуі керек және пайдалы бөлмені қалай таңдау керектігін біле жүріңіз.

Сонымен, коммерциялық жылжымайтын мүліктің иесі болу сіз оны сатып алған жағдайда ғана мүмкін емес. Сіз бизнес-объектіні сыйлық ретінде, мұрагерліктің жалпы тәртібімен немесе өсиет бойынша ала аласыз. Содан кейін дилемма: бұл коммерциялық жылжымайтын мүлікпен не істеу керек? Оны сатқан кезде, Егер меншік иесі оны жалға беруді шешсе, сұрақтар әлдеқайда аз болады. Қандай салық режимін таңдау керек? ЖК рәсімдеу керек пе? Егер сіз жеке адам болсаңыз, ғимарат бөлмесін заңды түрде тапсыра аласыз ба?

Тәжірибе көрсеткендей, заңды айналып өтіп үй-жайды жалға беру пайдасыз.

Біріншіден, мұндай заңсыз алаяқтық үй-жайдың сақталуын қамтамасыз ету үшін белгілі бір тәуекелдерді тудырады, екіншіден, жаңа бизнес Мемлекеттік кірістер органдарының назарына түспей ұзақ уақыт өмір сүре алады деген оймен айналыспау керек. Қазақстанның әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің 463-бабына сәйкес тіркеусіз кәсіпкерлік қызметпен айналысқаны үшін жеке тұлғалар үшін 15 АЕК (55 380 теңге) мөлшерінде айыппұл көзделген. Қайта бұзғаны үшін айыппұл артады.

Коммерциялық нысандарда жалдау бизнесін заңдастырудың бес әдісі бар. Үш салық режимі жеке кәсіпкер (жеке кәсіпкер) ретінде тіркелуді көздейді. Жеке адамдар үшін тағы екі нұсқа бар.

Егер коммерциялық объектінің иесі жеке тұлға болса

Бұрын Қазақстанда жеке тұлғалар үшін екі салық режимі болған: бұл бірыңғай жиынтық төлем (БЖТ) төленетін режим немесе жеке табыс салығы бойынша декларация.

Бірақ қазір «бірыңғай жиынтық төлем» Салық кодексінің 89-тарауының қолданылу мерзімі аяқталды. Ол 2023 жылдың 31 желтоқсанына дейін есептелген. Осылайша, 2024 жылғы 1 қаңтардан бастап жеке тұлғалар тіркеусіз 10% ставка бойынша мүліктік кіріс бойынша ЖТС есептей алады және 240.00 нысаны бойынша декларация бере алады. Ол 31 наурызға дейін салық төлейтінін ұмытпаңыз.

Декларацияны салық түрінде де, E-salyqazamat қосымшасында да тапсыруға болады. Салық табыстың 10% құрайды, декларацияны төлеу мерзімі 10 сәуірге дейін. Салық кезеңіндегі кірістің шегі жоқ.

Мысалы: жылжымайтын мүлік айына 300 мыңға жалға беріледі делік. Оның 30 мыңы салық. 12-ге көбейтеміз, нәтижесінде жылына 360 мың теңге салық аламыз.

Кейде жалға беруші мен жалға алушы үй-жайды жалға алушы заңды тұлға салық сомасын иесінен ұстап, оны төлейтіндей етіп келіседі. Бірақ салық агенттеріне жалға беру кезінде салықтарды әрдайым агенттің өзі ұстайды және төлейді.

Коммерциялық нысанды жалға берудің тағы бір нұсқасы бар: риэлтор арқылы. Жеке тұлға риэлторлық Агенттікпен шарт жасасуға құқылы, ал агенттік клиенттерді іздестіріп, жалға алушыны бақылаумен айналысатын болады. Бірақ бұл нұсқаны аз адамдар таңдайды.

 

 

 

Тағы да оқыңыз: